Традиционните български сувенири вече не са толкова атрактивниСТАТИЯ ОТ АРХИВА
Традиционните български сувенири, такива, каквито ги познаваме от нашето детство, а именно кукли в национални носии, родопски чанове, плетени или тъкани от вълна торбички, бродирани кърпички, дървени хаванчета и солнички, изработени по традиционен начин, троянската керамика, малко по малко отстъпват мястото си на пазара. То се заема от по-универсални, по-общо тематични сувенири, които стават за всякакъв случай. Дори популярните сред чужди туристи мускалчета с розова есенция не се продават вече така, както по-рано, нито пък битовите каренца.
Разбира се, българските занаятчии се опитват да влязат в крак с новите тенденции. И те се стремят да предлагат по-общодостъпни неща като малки извезани торбички с някакъв късмет например, малки хлопки с плетена или тъкана от цветна вълна дръжка, различни брошки и други украшения от глина. Те привличат донякъде интереса на туристите, но човек, който си купи такъв сувенир, трябва да е наясно с неговата символика, с посланието, което той носи.
Не стоят така нещата обаче, що се отнася до масовия вкус. Средностатистическите туристи, пък и хората, които пътуват до различни места за бизнес срещи или форуми, предпочитат да си вземат нещо леко, малко, удобно за носене, не събиращо прах, пък ако може и да е полезно в същото време…Например често в такива случаи са предпочитани ключодържателите. Те също може да са тематични, със снимка или надпис „Bulgaria”. Човек може да вземе 5-6 различни и те стават за малък подарък при всички случаи, включително и официални. Друго, което напоследък е превзело магазините за сувенири по цял свят, са магнитите. Продават ги навсякъде и то на достъпни цени, включително и у нас. Дори в художествените галерии има магнити с репродукции на известни художници. Защо пък не? Изкуството трябва да се гледа! Вместо човек да разгръща тежки албуми с репродукции на импресионистите, може да си съзерцава едно магнитче пред компютъра или на хладилника си.
Една от причините за спада на интереса към автентичните национални сувенири и засиленото предпочитание към универсални малки и опростени предмети е засилената глобализация и информационното претоварване на съвременния човек. А производителите това и чакат – те все пак търсят оригинални решения как и по какъв начин да предложат този надпис с името на мястото или държавата – това може да бъде малка керамична плочка под формата на папирус със стилизирано пейзажче от България, може пък тази картинка с надписа да е сложена върху елегантна малка порцеланова лъжичка, която да се употребява и за подправки или пък върху…..джапанка, изписана с морски пейзаж - хубав спомен от безгрижно прекарана ваканция на море. Такива сувенири може да намерите, при това на много преферентни цени, в склада на едро и дребно „Галея” – Варна, както и да си ги поръчате онлайн.
Най-новите статии
Саниране и защита на облицовки и настилки от камък
Камъкът е един от най-използваните материали в строителството от векове. Независимо дали говорим за столетна или за най-модернa сграда, дали става въпрос за каменна облицовка на камина или на фасада, той неизменно присъства. Естествените камъни са ефектни и харесвани, но са силно попивни. Попивайки вода и влага те се замърсяват, променят цвета си, по тях се образуват мухъл, лишеи и микроводорасли и постепенно се рушат. За да запазим или възстановим красотата им, те трябва да бъдат подходящо почистени и обработени. С продуктите на италианската фирма Атри дълги години ще се радвате на красотата
АнтиБактерикал – хигиена и естетика в един продукт!
Санирай с нас и най-новите продукти на фирма ATRIA – AntiBacterical Spray и Antibacterical боя! Представяме на вашето внимание линия продукти от ново поколение, чиито фокус е антибактериалната защита. Продуктите АнтиБактерикал не само убиват бактериите, но и предотвратяват бъдещото им развитие върху повърхностите. Те са най-доброто решение за трайна защита от бактерии, гъбички и плесени, при това в две лесни стъпки! Първа стъпка – Обработване на стените с AntiBacterical Spray (Антибактерикал Спрей) - хигиенизиращ спрей за стени и тавани с антибактериално и антимухълно действие.
Термо декоративни бои и мазилки ДИВА - СПА център от класа! Част 2
Дизайн и технологии се срещат, за да дадат на света на интериорния дизайн решение, което обединява естетика и функция в едно. Линията DIVA True Cementв„ў са продукти от ново поколение, съчетаващи в себе си както класически, така и ултра модерни декоративни бои и мазилки, които в същото време имат сертифицирана термоизолираща функция и са изключително подходящи за влажни помещения – бани, басейни, СПА центрове. Nicolе (Никол)В е декоративна мазилка от ново поколение, съчетаваща в себе си естетиката на класическите декоративни мазилка и функции, които те не притежават, а именно - доказан
Термо декоративни бои и мазилки ДИВА - СПА център от класа! Част 1
Дизайн и технологии се срещат, за да дадат на света на интериорния дизайн решение, което обединява естетика и функция в едно. Линията DIVA са продукти от ново поколение, съчетаващи в себе си както класически, така и ултра модерни декоративни бои и мазилки, които в същото време имат висока влагоустойчивост и сертифицирана термоизолираща функция, която осезаемо подобрява комфорта в помещенията. Термо декоративната боя Sofia (Софиа)В е най-авангардния продукт в своя сектор. СъчетавайкиВ естетика и технология, при пълно зачитане на традициите,В В СофиаВ придава на интериора стил и класа,
Грундове и бои за селскостопански машини, тежкотоварни автомобили и автобуси
В края на есента приключва земеделската година, строителството на открито спира, а активният туристически сезон е свършил. Време е да се обърне внимание на ремонта и поддръжката на селскостопанската техника, тежкотоварните автомобили, строителните машини и автобуси. Те трябва да бъдат подготвени за новия сезон и няма по-подходящ момент от късната есен и зимата, когато почти или изобщо не се използват. Един от основните проблеми, с който собствениците се сблъскват е ръждата. В борбата с нея на помощ идва преобразувателят на ръжда на италианската фирма Атри. Kemrust (Кемръст) превръща по